Fallen London

För ungefär ett år sedan blev jag presenterad för ett onlinespel vid namn Echo Bazaar. Till en början var jag lite misstänksam, men det handlade bara om några timmar. Sen satt jag fast. Tack gode gud för att man fick en handling var tionde minut och bara fick fyrtio handlingar totalt per dag. Nu för tiden heter det Fallen London och det har utvecklat sig. Till oändliga handlingar per dag. Och jag som tagit paus från det några månader, är tillbaka på ruta ett. Fast att lösa mysterierna.

Spelet är gjort av Failbetter games och är ett steampunk inspirerat spel om ett alternativt viktorianskt London som kidnappats och dragits ner till underjorden av fladdermöss. Det talas om The Traitor Empress som sålde staden till the Bazaar för att rädda livet på sin make. Nu ägs och regeras staden av ett gäng masters.
Man själv spelar en egen karaktär och löser mysterier i staden som verkar ha mörknat i sin karaktär och kommit närmare kontakt med helvetet.

Choose-your-own-adventure är grunden i hela spelet. Alla nya spelara får välja en av fyra ambitions, exempelvis jag har valt Nemesis där jag letar efter någon som mördat en mycket kär person till mig medan en vän till mig har som ambition att leta upp en diamant stor som en ko. Allt längre tiden går och ju mer man spelar desto mer får man veta om vad som hänt och vart man ska, men utefter av vad man själv väljer. Och jag tror detär därför spelet fångat mig. Att man får skapa sin egen berättelse, men samtidigt inte vara allat för säker på att det går precis som man vill.

Just nu sitter jag dock fast. Jag måste ta mig till Iron republic för nästa ledtråd för att hitta den som dödat min bror, men jag vet inte riktigt hur jag tar mig dit.

Gå in och titta själv och fastna. Det är ett fantastiskt spel och det går faktiskt att slita sig. Jag menar man kan bara ha tio handlingar på lager och när de är slut så måste man vänta tio minuter på att få en handling. http://www.fallenlondon.com/signup">http://www.fallenlondon.com/signup">http://www.fallenlondon.com/signup%3C/a%3E">http://www.fallenlondon.com/signup


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0