The Gamers

Rollspel, vad är det? Hur går det till? Jag är själv lite osäker på den saken egentligen. Jag var med några på högstadiet och spelade ett bordsrollspel en gång. Jag förstod nästan ingenting. Inte alls faktiskt. Och jag har insett nu i efterhand hur värdelös rollspelsledare vi hade, jag kastades in i ett spel jag inte kunde något om, fick spela palladin, som var helt värdelös på allt, och fick inget förklarat. Sen jag har kommit hit upp till Norrköping har fått lite bättre koll, fått testa att göra en karaktär och spelat med en sjukt bra rollspelsledare.

Ett annat gäng som spelar bordsrollspel är dessa grabbar. Dead gentelman productions har gjort en film visar några riktiga nördar. Asså, jag skrattar varje gång jag ser den. Bordsrollspel innifrån och utifrån i en film. Jag gillart!

vill man se mer av Dead Gentleman är det bara att besöka deras officiella sida: Dead Gentleman 

Enjoy, delicious geekfriend


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0