Kalle och Hobbe

När jag var liten fick jag ofta böcker och annat läst för mig, precis som andra barn. Den som läste allra mest för mig var min älsklingsstorebror Anders. Det var han som köpte samlingsboken av alla "Pelle Svanslös" böcker och det var bara han som fick läsa ur den boken, trots att han inte ens bodde hemma. Jag kan avslöja att det blev storpaniken om vi hade glömt Pelle hemma när vi hälsade på honom. Då fick han läsa ur sin "Kalle och Hobbe" bok, där fanns massa strippar samlad. Jag minns också att han hade en kylskåpsmagnet med massa olika ansiktsuttryck på Kalle och en röd liten ram som man kunde sätta runt det ansikte man lände speglade hunöret just den dagen. Jag tror han har kvar den än.

Sen dess har Kalle och Hobbe varit något av mina favoriter. Jag har övertagit min brors serietidningar och de bor nu på toaletten. Perfekta läsningen där. Jag kan inte ens beskriva vad som är så bra med Kalle och Hobbe, men jag tror att det är Kalles fantasi och uppfinningsrikedom och Hobbe som allt slm oftast får agera samvete som gör det. Och jag tror också att det är kärleken dem emellan som också gör den så fin. Man känner liksom igen sig.

Därför blev jag nästan tårögd änär jag såg dessa nygjorda strippar om Kalles barn. Det är så fantastiskt så att jag blir alldeles varm om hjärtat. Det finns fyra av dem och de tre resterande hittar ni här: http://www.pantsareoverrated.com/page/4/?s=hobbes">http://www.pantsareoverrated.com/page/4/?s=hobbes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0